Hírek : A szezon legnehezebb ralija |
A szezon legnehezebb ralija
2008.05.30. 11:59
A Rali Világbajnokság mezőnye a hétvégén megérkezik a 2008-as versenynaptár legnehezebb ralijának, az Akropolisz Ralinak színhelyére. Az ezután következő Török Rali sem lesz éppen vasárnap délutáni kocsikázás, de a görögországi egyedülállóan nehéz rali, kitűnik az összes közül. Jellemző a nagy meleg, a töredezett, nehézkes utak és a por, valamint a gyorsasági szakaszokon elérhető gyors tempó.
A murvás mediterrán ralik közül az Akropolisz Rali kétségkívül a legnagyobb presztízsű és egyben a legkedveltebb is. A görögországi viadalt először 1950-ben rendezték meg és már azelőtt a sport egyik klasszisának számított, mielőtt 1973-ban létrehozták a Rali Világbajnokságot. Azóta sokat változott maga a rali is. Idén a szervizparkot a Tatoi katonai reptérre költöztették. A csütörtöki szuperspeciális szakaszt szintén áthelyezték a bázis körüli utakra.
Az európai nyárkezdetre eső rali Athén környéki poros, murvás útjai hírhedten forróak embernek, gépnek egyaránt. Az úton heverő nagy kövek durva és őrlő megterhelést okoznak az abroncsok számára. A gyorsasági szakaszok továbbra is nehezek, és a pilóták számára nagy kihívást jelentenek. Az évnek ebben a szakában igen meleg éghajlat újabb terheket ró az autók motorjaira, az áttétekre és a felfüggesztésekre.
Bár a kemény összetételű Pirelli Scorpion gumik az elmúlt négy verseny alatt már bizonyítottak, mégis nagy az esélye a defekteknek és a csapatoknak elővigyázatosan kell majd kerülgetniük az útjukba eső nagyobb akadályokat. A gumik döntő tényezők lehetnek a verseny végkimenetele szempontjából.
A Szardínia Rali ezúttal nagy sikereket hozott a Citroën csapatának, hiszen Sebastien Loeb 40. győzelmét ünnepelhette Olaszországban és megkapta a 'Abu Dhabi Spirit of the Rally' díjat. Görögország azonban eddig Marcus Grönholm játszótere volt, s bár 2005-ben Loeb győzedelmeskedett itt, idén nagy az esélye annak, hogy ezúttal is fordos riválisok valamelyike viheti haza a győztes trófeát.
"Szardínián sikerült csökkentenünk a különbséget köztünk és a riválisunk között, és az Akropolisz Ralin jó esélyünk lehet arra, hogy tovább csökkentsük ezt. Ez nem a kedvenc ralijaim egyike. Ezeken a durva utakon szenvednek az autók és én ezt nem szeretem." - szögezte le a Citroën címvédő világbajnoka.
Érdemes szót ejteni a Subaruról is, amely vadonatúj Impreza WRC2008-asát itt, az Akropolisz Ralin veti be először. A csapatvezető David Richards szerint egy új korszak nyílik meg az angliai központú csapat számára a hétvégén. Az új ötajtós modell a sok problémával küszködő WRC2007-est cseréli le, amely nem tudta felvenni a tempót a Fordokkal és a Citroënekkel. A Subaru utoljára a 2005-ös Mexikó Ralin tudott nyerni, de Richards szerint az új autó már most gyorsabb elődjénél és megfordítja majd a csapat szerencséjét.
|