Hírek : Jordánia: új terepen a ralisok |
Jordánia: új terepen a ralisok
2008.04.23. 19:51
A hétvégén a Rali Világbajnokság történetének első Jordán Raliját rendezik meg. A csapatok Közép-Keletre utaznak, hogy a szezon ötödik versenyén sivatagos körülmények között küzdjenek meg egymással. Míg az elmúlt két ralin - Mexikóban és Argentínában - magasan a tengerszint felett autóztak a ralisok, most a verseny nagy részét a tengerszint alatt teszik meg. Így ez éles ellentétet jelent a felkészülésben a szezon eddigi versenyei és a Jordán Rali között.
A résztvevők nagy önbizalommal vágnak neki az ismeretlennek. Míg Sebastien Loeb mindenfajta tapasztalat nélkül is 40. világbajnoki raligyőzelmére hajt, addig legnagyobb ellenlábasa, Mikko Hirvonen, abban bizakodik, hogy az utak a finnországi utakra hajaznak, s ekkor előnyt élvezhet francia riválisával szemben. "Soha nem jártam még ott, de beszéltem pilótákkal, akik igen és láttam fotókat, melyeket a csapatunk azon tagjai készítettek, aki tavaly megnézték a helyszínt. Az utak egyenletesnek tűnnek és látszólag a szervezők nagyon szép munkát végeztek. Az utak gyorsnak tűnnek, éppúgy, mint Finnországban, csak éppen ugratók nélkül. Így ha ez lesz a helyzet, akkor fekszik majd nekem a rali." - nyilatkozta Mikko Hirvonen.
Hirvonennek össze kell szednie magát, amennyiben vissza akar vágni Loebnek, aki argentin győzelmével átvette a vezetést az egyéni ponttábla élén. Loeb szerint hátrányban lesz azáltal, hogy elsőként menve ő söpörgeti tisztára az utat ellenfelei előtt, de reméli, hogy az ittenihez hasonló mexikói utakon szerzett tapasztalata átsegítheti őt a nehézségeken.
"Nem tudunk sokat a Jordán Raliról, így résen leszek. Várhatóan nem okoz nehézséget az autóknak, de mivel elsőként megyek végig az úton, ez hátrányt jelent számomra... A célunk a győzelem lesz annak szem előtt tartásával, hogy növeljük előnyünket az egyéni ponttáblán és lehetővé tegyük a Citroën számára, hogy harcban maradjon a konstruktőri ponttábla első helyéért." - szögezte le a címvédő világbajnok.
A konstruktőri ponttábla harmadik helyén álló Subaru is nagyon készül a versenyre, Pechjére azonban Petter Solberg vett részt a tavalyi pályabejáráson, s nem idei "húzóembere" Chris Atkinson. A csapat viszont használhatja a tavalyi jegyzeteket a pályáról. Atkinson valószínűleg nem az egyetlen a pilóták között, aki néhány nappal korábban érkezett meg a helyszínre, hogy meglátogassa Jordánia híres sziklavárosát, Petrát.
Két héttel a Jordán Ralit követően a csapatok visszatérnek Európába, hogy öt héten belül három versenyen küzdjék át magukat. Ez lesz a szezon legnehezebb része, amely már Jordániában, ezen az új terepen elkezdődik. Aki erős teljesítményt nyújt a sivatagban, az nagyobb lendülettel vághat neki a Rali vb küzdelmes európai szakaszának.
A 2008-as Jordán Rali három napon át tart, s a 21 gyorsasági szakasz 351 km-t tesz majd ki. Érdekesség, hogy míg az Argentin Ralin a szervizpont 650 méterre a tengerszint felett helyezkedett el, addig Jordániában a rali főhadiszállása és a szervizpark a Holt tenger partjánál helyezkedik el, a Föld legalacsonyabb pontján, 408 méterre a tengerszint alatt.
Az általában puha és csúszós sivatagos felszínt tömörítették és sűrítették az elmúlt két évben, hogy megfelelő gyorsasági szakasz jöjjön létre és a csapatok igen kemény talajjal találják szembe magukat. Ennek ellenére az első rajtolóknak puhább homokkal is meg kell küzdeniük, ami a tömöttebb homok tetején található.
|