Hírek : Török-rali: A Ford már az első napon taktikázott |
Török-rali: A Ford már az első napon taktikázott
2008.06.14. 17:22
Az utolsó pillanatig a Fordok álltak az élen, de a végén látványosan visszavettek és a mit sem sejtő Sébastien Loeb zárt az élen. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy a francia elsőként, azaz kedvezőtlen pozícióból vág neki a rali második napjának.
Ötödik szakasz: Gigi Galli ébredt fel leghamarabb
A tegnap déli szieszta után ismét felpörögtek a motorok, és késő délutánig további öt szakaszt teljesített a WRC mezőnye. A Perge 2-ön a Stobart-Forddal Gigi Galli volt a leggyorsabb és ezzel 0,3 másodpercre megközelítette a második helyen álló Latvalát. Mikko Hiorvonen a harmadik legjobb idő ellenére is megőrizte a vezetést. A Citroenen belül helyet cserélt Loeb és Sordo. A spanyol könnyedén előzte meg az első helyről rajtoló, és ezért végig rossz pozícióban versenyző franciát. Loeböt már tizennégy másodperc választotta el Hirvonentől.
A negyedik pozícióban Gigi Gallihoz hasonlóan szintén egy Stobart tűnt fel. Henning Solberg 2,2 másodperces távolból követte csapattársát.
A pénteki nap felénél nyugodtan kijelenthettük, hogy a Subaruk az Akropolisz-ralin mutatottak fényében mélyen tudásuk alatt teljesítettek. Petter Solberg a hetedik helyen várakozott az ötödik szakasz után, míg Chris Atkinson a pontszerzéstől is távol állt.
Hatodik szakasz: Latvala ismét agyonvert mindenkit
Ahogyan azt várni lehetett a Myra 2-ön, ahogy délelőtt a Myea-1-en, Latvala csúnyán tönkreverte a mezőnyt. A fiatal finn tíz másodperccel ment jobbat, mint Hirvonen, akit ezzel meg is előzött, és immáron közel öt másodperccel vezette a Török-ralit.
Ugyancsak felébredt hosszú, déli álmából Sébastien Loeb is. A francia második legjobbként a negyedik helyre küzdötte fel magát összetettben mivel Henning Solberg betlizett. Ezzel párhuzamosan Sordo is visszacsúszott az ötödik helyre.
Gigi Galli a Myra 2 után is őrizte nehezen kiharcolt harmadik pozícióját. A Stobartos mindent meg is tett azért, hogy a mögötte haladókat leszakítsa magáról.
Hetedik szakasz: Kétszer is kivégezte a sors Latvalát
Jari-Matti Latvala nagyon hamar elvesztette négy másodperces előnyét Hirvonennel szemben, miután a Kumluca 2-ön kétszer is elpártolt tőle a szerencse és defektet kapott. A szakasz nyertese a megfontoltan versenyző Loeb volt, aki már a harmadik helyen várta a szünet utáni két megmérettetést. Persze ehhez kellett Gigi Galli is, aki egy agyonstrapált Forddal szenvedte be magát a célba.
A 9,9 kilométeres szakaszon alig akadt olyan pilóta, aki sértetlenül megúszta volna a kalandot.
Ugyancsak gondok adódtak Dani Sordo autójával is. A spanyol törött felfüggesztéssel és egy perc hátránnyal vánszorgott be a célba. Ezzel a Citroen pilótája a nyolcadik helyre csúszott vissza.
Chris Atkinson szintén a felfüggesztést amortizálta le, amivel idő előtt távozott a tegnapi versenyből.
Nyolcadik szakasz: Már mindenki taktikázott
Sajnos az történt, amire számítani lehetett. A Fordosok az Akropolisz-ralihoz hasonlóan már most helyezkedésbe kezdtek, hogy a nap végén mindenképp Sébastien Loeb álljon az élen. A franciának nagyon nehéz dolga volt, hiszen ő nem tudhatta a többiek idejét, míg a mezőny az övével pontosan tisztában volt.
A Chimera-1-en ennek megfelelően a két Fordos nem erőltette meg magát, és így a legjobb időt ismét Gigi Galli autózta. A 16,94 kilométeres szakaszon 12:21.5 perc alatt száguldott végig. Ezzel el is vette a harmadik helyet Loebtől. Ugyancsak remekül teljesített a másik Stobartos is. Henning Solberg mindössze 0,1 másodperccel volt lassabb csapattársánál.
Latvala és Hirvonen pontosan ügyelt arra, hogy pont annyit adjanak ki magukból, mint amennyire feltétlenül szükségük lesz a folytatásban.
Kilencedik szakasz: Előre engedték Loeb-öt
Ahogyan azt várni lehetett, a Fordosok az utolsó szakaszt már nem vették komolyan és nem sok kellett ahhoz, hogy úgy tegyék meg a távot, mint a rák, azaz háttal. Valószínűleg a két finn lassabban már nem is tudna menni.
|