Hírek : Akropolisz-rali: Loeb mesterien taktikázva ismét az élen zárt |
Akropolisz-rali: Loeb mesterien taktikázva ismét az élen zárt
2008.05.31. 22:17
Az ember néha elgondolkodik azon, hogy miért lesz valaki többszörös világbajnok valamelyik sportágban. Mi lehet az a plusz, ami világbajnokká tehet egy embert? Loeb a szombati nap végén némi ízelítőt adott nekünk, hiszen pontosan tudta, hogy mennyit szabad kockáztatnia ahhoz, hogy jó lapokkal rajtolhasson el vasárnap.
Ezzel szemben a sokáig nyerő embernek látszó Dani Sordo csúnyán eltaktikázta magát és tönkrehasználta az abroncsait, aminek az utolsó két szakaszon nagyon csúnyán megitta a levét. A második helyen Petter, a harmadikon Henning Solberg végzett.
Nyolcadik szakasz: Mikko Hirvonen magára talált
Az Aghii Theodori a leghírhedtebb megmérettetése az Akropolisz-ralinak. A 32,16 kilométeresre szűkített szakasz még így is a leghosszabbak egyike, ahol nagyon sok időt lehet nyerni, illetve veszíteni is.
A pilóták a mai napon kétszer is teljesíteni fogják ezt az etapot. Első nekifutásra Mikko Hirvonen száguldott keresztül a leggyorsabban a maratoni távon, akit Jari-Matti Latvala követett. Az összetettben vezető Loeb mindössze a hatodik legjobb idővel zárt.
Az eddig nagyon szépen szereplő privát versenyző, Urmo Aava bicskája beletört a kihívásba. Az ötödikként kezdő Citroenes három percet veszített, és teljesen hátra került. Sordo, Loeb bukdácsolásának köszönhetően közel nyolc másodpercet faragott hátrányából és remek kilátásokkal várakozik a második helyen. Ugyancsak jól kezdődött a szombati nap Petter Solberg számára is. A norvég megerősítette harmadik helyét az összetettben.
Latvala a tegnapi dráma után már az első szakaszon visszaverekedte magát a legjobb négybe, és a mindössze 17 másodpercre rúgó hátránya Solberggel szemben közel sem behozhatatlan.
Chris Atkinson a hetedik legjobb idővel gurult keresztül a célvonalon, de az összekötő úton egyszerűen leállt a Subaru, és a következő szakasz rajtjáig nem lehetett tudni, hogy életet tudnak-e lehelni az új fejlesztésbe.
Kilencedik szakasz: Sébastien Loeb is defektet kapott
Latvala után Loeb is megtapasztalta milyen érzés hátracsúszni egy defekt miatt. A francia összesen harmincnégy másodpercet vesztett és ezzel Dani Sordo majdnem húsz másodperces előnnyel átvette a vezetést.
Loeb ugyanakkor a második helye miatt is izgulhatott, hiszen Petter Solberg tizennyolc másodpercre volt tőle.
A Fordnál Latvala ismét begyújtotta a rakétáit és negyedikként mindössze 12 másodperces hátrányban van a harmadik helyen álló Solberggel szemben. Mikko Hirvonen Latvalával szemben folyamatosan harcolt az autóval, miután tegnap megsérült a hátsó kerékfelfüggesztés és a fékek a Fordján.
Chris Atkinson nem tudott elindulni a kilencedik szakaszon, mert a Subaru úgy döntött, hogy megmakacsolja magát és tönkreteszi az ausztrál szombati napját.
Tizedik szakasz: Most Hirvonent érte utol a balszerencse
Latvala és Loeb után az Aghia Triada 1-en Hirvonen is nagyon csúnyán visszaesett. A finn két percet vesztett azzal, hogy sérült felfüggesztéssel vágott neki az etapnak. A világbajnokságot vezető pilóta a nyolcadik helyig esett vissza. A legjobb időt az újrarajtoló Gigi Galli érte el. Másodikként Sébastien Loeb ért célba. A francia három másodpercet hozott Sordón.
"A mostani eredményemmel elégedett vagyok, mert most is én játszottam a takarító szerepét. Az előző etapon tíz kilométert totálisan lapos kerekekkel tettünk meg, de bízok abban, hogy a délután folyamán már nem lesz részünk hasonló kellemetlen meglepetésekben"- nyilatkozta a célba érés után Loeb.
A harmadik helyen még mindig Petter Solberg állt az új Imprezával, de a parádésan versenyző Latvala hátránya mindössze 1,3 másodperc volt a szakasz után a norvéggal szemben.
Tizenegyedik szakasz: A rettegett kilométerek ismét szedte áldozatait
A WRC mezőnye ismét visszatért az Aghii Theodori-ra, ahol másodszorra is végig kellett menniük. Többen a célba érés előtt feladták a küzdelmet.
A Stobart Fordnál Gigi Gallinak a hidraulika meghibásodása miatt másodszorra kellett feladnia a versenyt. Ugyancsak nehezen viselte Latvala Fordja a megpróbáltatásokat. Egy elhaló ventilátor miatt négy percet veszített a finn és visszacsúszott a kilencedik pozícióig.
Federico Villagra is feladta a versenyt, miután kettétört a felfüggesztése. A Suzukinál mindkét Suzukisnak végállomást jelentett a hírhedt szakasz. Toni Gardemeister Latvalához hasonlóan egy ventilátor meghibásodása miatt, Per-Gunnar Andersson törött felfüggesztés miatt adta fel a küzdelmet. Pontosabban Gardemeister nagyon lassan megpróbálja átrugdosni majd a Suzukit a ma még hátralévő szakaszokon anélkül, hogy a motort károsítaná.
A szakasznak meglepő módon azért voltak nyertesei is. Daniel Sordo 27,5 másodpercre növelte az előnyét Loebbel szemben, igaz ő is összeszedett egy defektet. Előnyét, ahogyan már írtuk, mégis növelni tudta, mert Loeb semmit sem kockáztatva szinte átgyalogolt a szakaszon. Az Aghii Theodori-át Mikko Hirvonen nyerte, és az ötödik helyre jött fel.
Tizenkettedik szakasz: Loeb mesterien taktikázva átvette a vezetést
Sébastien Loeb nem véletlenül vett vissza az előző szakaszon. A francia pontosan tudta, hogy a megkímélt abroncs aranyat érhet a későbbiekben. A számítása tökéletesen bejött, mert Dani Sordo a tizenegyedik etapon teljesen elhasználta az abroncsait és a Pissia 2 16,6 kilométerén negyven másodpercet vesztett. Ezzel fordult a kocka és Loeb 12,6 másodperces előnyre cserélte több mint húsz másodperces hátrányát.
A mezőnyben máshol nem történt változás.
Tizenharmadik szakasz: Loeb a második napon is az élen zárt
Az utolsó mai szakaszon Dani Sordo még jobban visszaesett, mert a gumik teljesen szétmentek az autóján. Sébastien Loeb közel harminc másodperccel vezet Petter Solberg előtt, aki Sordo problémái által került a második helyre. A harmadik helyen Henning Solberg várakozik, ami hatalmas eredmény, hiszen papíron jóval gyengébb csomaggal versenyez, mint a pontversenyben előtte állók.
|