Hírek : Török-rali: Hirvonen megállíthatatlannak tűnik |
Török-rali: Hirvonen megállíthatatlannak tűnik
2008.06.15. 15:55
Mikko Hirvonen tökéletesen teljesítette a csapat utasításait, és komoly előnnyel várja a rali utolsó napját. Saját csapattársa nagyobb veszélyt jelent rá, mint Sébastien Loeb, aki a harmadik helyről szeretné megnyerni a ralit.
Tizedik szakasz: Közelednek a Fordok Loeb-höz
Már a szombati nap első szakaszán jelentősen csökkent Sébastien Loeb előnye Hirvonenhez és Latvalához képest. A francia előnye 0,1 másodpercre apadt Latvalával szemben, de Hirvonen is nagyon közel került a többszörös világbajnokhoz, aki ezen a szakaszon a két Fordos mögött a harmadik legjobb időt érte el.
A Citroenes megpróbált mindent, hogy kedvezőtlen pozíciója ellenére is el tudjon szakadni üldözőitől, de a távolság egyre csak csökkent.
A harmadik helyen még tartotta magát Gigi Galli, de sejteni lehetett, hogy az olaszt egy-két szakaszon belül megfogja Hirvonen.
A napnak még másodikként nekivágó Henning Solberg húsz másodpercet vesztett, és az ötödik helyre csúszott vissza. Testévre, Petter sem tudta előrébb verekedni magát.
Tizenegyedik szakasz: Már a Fordok diktálták az ütemet
Sébastien Loeb a második szakaszon már nem tudta tartani Latvalát és Hirvonent, ezért visszacsúszott a negyedik pozícióba. Hirvonen legjobb idővel Latvalát is átugrotta és 2,9 másodperces előnnyel átvette a vezetést. Latvala mögött Gigi Galli további 2,3 másodperccel lemaradva követte a finnt. Loeb ezen a szakaszon nagyon sokat vesztett és majd tizenöt másodperces hátrányból figyelte az éllovas mozdulatait.
„Még nagyon hosszú az út a rali végéig, és a sok szikla miatt az ember egy percig sem lehet biztos magában, mert pillanatok alatt meg van a baj. A gumik komoly terhelésnek vannak kitéve, ezért csak reménykedhetem, hogy kibírják a napot. A tervünk az, hogy megpróbálok annyi előnyt kiharcolni, hogy az vasárnap elég legyen, amikor elsőként, kedvezőtlen pozícióban rajtolok majd”- nyilatkozta Hirvonen a szakasz után.
A négyes fogat mögött továbbra is a testvérpár Henning és Petter foglalt helyet.
Tizenkettedik szakasz: Loeb elkezdte a felzárkózást
A déli szerviz után a mezőny ismét felpörgette a motorokat és nekivágtak a maradék öt szakasznak.
Sébastien Loeb annak ellenére, hogy Hirvonennel szembeni hátránya nőtt, egy hellyel előrébb tudott lépni. Gigi Galli ugyanis ezen a szakaszon több mint 25 másodpercet vesztett, és a negyedik helyre csúszott vissza. A Kemer-1-en Urmo Aava volt a leggyorsabb. A privát citroenes 15:06.9 perc alatt teljesítette a távot. A még pontszerző, hátsó régiókban komolyabb változás nem történt. A két Suzuki Toni Gardemeisterrel és Per-Gunnar Anderssonnal technikai gondok miatt feladta a napot.
Tizenharmadik szakasz: Hirvonen egyre jobban elhúzott Loeb-től
A Silyon 2-ön ismét Hirvonen volt a leggyorsabb, és ezzel már 12 másodperces előnyre tett szert Latvalával és majd 35-re Loebbel szemben. A szakasz vesztese Gigi Galli volt, hiszen a Stobartos motorhiba miatt négy percet vesztett és az utolsó pontszerző helyre csúszott vissza. Henning és Petter Solberg ezzel párhuzamosan egy-egy helyet előrejött.
Tizennegyedik szakasz: Dani Sordo megelőzte Petter Solberget
Ahogyan azt várni lehetett, Sordo a Kemer 2-ön elment Solberg mellett. A spanyol szakaszról-szakaszra közelítette a norvégot, és a táv végén 2,9 másodperccel jobb volt az ideje összetettben. A Fordnál minden terv szerint haladt. Ezúttal nem Hirvonen, hanem Latvala volt a leggyorsabb. Sébastien Loeb viszont nem szakadt le még jobban, állandósult a hátránya a Fordokkal szemben.
Tizenötödik szakasz: A Ford most nem taktikázott
A szakasz elején a Ford csapatfőnöke, Malcolm Wilson nem rejtette véka alá és elismerte, hogy könnyen lehet, hogy megint taktikázni fognak, de végül a csapat úgy ítélte meg, hogy luxus lenne a kiharcolt több mint félperces előnyt elvesztegetni.
A Phaselis 2-ön Mikko Hirvonen volt a leggyorsabb. A dolog szépséghibája mindössze annyi volt, hogy Sébastien Loeb tizedre ugyanolyan időt autózott, mint a finn. Ezzel a kettejük közt lévő 36 másodperces szakadék nem nőtt tovább. A negyedik helyen álló Henning Solber nem várt vendéget kapott, hiszen Dani Sordo az előző szakaszon magára talált, és a sort a Phaselis 2-ön is folytatta remek szereplését, hiszen már csak 4 másodperc választotta el a Stobartostól.
Tizenhatodik szakasz: Izgalmas vasárnapra számítunk
Tökéletesen bevált a Ford taktikája. Sébastien Loeb elsőként rajtolva szinte mindegyik szakaszon vesztett riválisaival szemben, és 36 másodperces hátrányból várja a folytatást. Innen nagyon nehéz lesz visszakapaszkodnia a franciának.
Az utolsó szakaszon már érdemben nem változott semmi. Természetesen a nap végén a pilótáknak is több idejük volt nyilatkozni. Nézzük, hogy hogyan vélekedtek a szombatról.
Hirvonen: „Nem tudom, hogy elég lesz-e a most kiharcolt előny. Hatalmas csata lesz, mert a srácok nagyon jók. Latvala nagyon közel van hozzám, de Loebbel szemben sem vezetek fényévekkel.”
Latvala: „A második hely rendben van. Főleg úgy, hogy az utolsóelőtti szakaszon nagyon komoly gondjaim akadtak az autóval. Nem szerepelt a terveim között, hogy ennyire magamra engedem Loeb-öt, de fantasztikusan versenyzett.”
Loeb: „Nem tudom, hogy ezt a hátrányt letudom-e dolgozni holnap, de minden erőmmel azon leszek. Jó lesz végre nem elsőként rajtolni, és a letisztított pályán versenyezni. Szerencsére ma nem vesztettem nagyon sokat, ezért holnap még bármi lehetséges.”
|