Hírek : Spanyolországban is domináns a Citroën |
Spanyolországban is domináns a Citroën
2008.10.09. 00:56
Annak ellenére, hogy egy hónap telt el az Új-Zéland Rali óta, a Citroën meg tudta őrizni kitűnő formáját és aszfalton is bizonyított.
Az új-zélandi kettős győzelmet megismételte a francia csapat a Katalán Ralin, s így Sebastien Loeb zsinórban negyedszer nyert Spanyolországban. Érdekes módon a dobogón gyakorlatilag ugyanazok állnak, mint Új-Zélandon. Így a második helyen Dani Sordo, míg a bronzérmes helyen Mikko Hirvonen kormányozta célba autóját. Ezzel az eredménnyel Sebastien Loeb és a Citroën tovább növelte előnyét a világbajnoki ponttáblák élén.
Sebastien Loeb gyakorlatilag 2005 óta veretlen a tiszta aszfaltos futamokon, s ha számításba vesszük a vegyes felszínű Monte Carlo Ralit is, akkor ez zsinórban a 11. aszfaltos rali-győzelme a francia sztárpilótának. "Nagyon, nagyon boldog vagyok." - nyilatkozta Loeb. "Ez egy nagyon jól sikerült rali volt számomra - majdnem tökéletes - de korántsem egy könnyű verseny. Nagyon kellett nyomnom a gázt, hogy megpróbáljam növelni az előnyömet (citroënes csapattársa) Dani Sordohoz képest az első és a második nap során. Persze ma egy kicsit csökkenteni tudtam a sebességemet, de még az elején nagy előnyre kellett szert tennem. Nagyszerű teljesítmény kettős győzelmet szerezni Danival, s ez sokat segít a konstruktőri ponttáblán való előny növelésében." - szögezte le a versenygyőztes francia.
A Ford mindent bevetett a siker érdekében, de nem tudta visszaszorítani az aszfalton oly sikeres riválisát. A csapat legnagyobb érdeme Francois Duval bevetése volt, aki méltóan aszfaltos hírnevére kitűnően teljesített, s ő lett volna a harmadik helyezett, ha a csapat nem kéri meg, hogy fogja vissza magát és engedje, hogy Mikko Hirvonen feljusson a dobogóra. "Ez hozzásegített egy extra ponthoz és így köszönetet kell, hogy mondjak Francoisnak ezért. Nagyszerű csapatjátékos volt. A harmadiknál jobb eredményt nem sikerült elérnünk. A verseny végére úgy gondolom megtaláltuk a megfelelő ritmust az aszfalton, de persze Korzika más lesz. Az utak sokkal durvábbak és jobb a tapadás. Remélhetőleg nagyobb sikerünk lesz ott a Citroënekkel szemben." - nyilatkozta Hirvonen.
Ha nincs Francois Duval, Új-Zéland után itt is negyedik lehetett volna Petter Solberg. Így viszont kénytelen beérni az ötödik hellyel és az azért járó pontokkal. Ez az eredmény köszönhető Urmo Aava kiesésének is az utolsó előtti gyorsasági szakaszon.
Jari-Matti Latvala miután átadta helyét Francois Duvalnak a gyári csapatnál - a Katalán és a Korzika Rali idejére - a félprivát Stobart Fordjával állt rajthoz és végül a hatodik helyen ért célba. Chris Atkinsoné a hetedik hely a második gyári Subaruban. Ennél jobb helyezést érzése szerint nem érhetett el az ausztrál pilóta.
Az utolsó pontot a norvég Andreas Mikkelsen szerezte meg a privát Ford Focus-szal, amely így nagyon nagy teljesítmény a fiatal pilótától.
Nem pihenhetnek a ralicsapatok, hiszen a jövő hétvégén rendezik a Korzika Ralit. Ez a verseny várhatóan a francia csapatoknak kedvez majd, s miután a címvédő világbajnok idén is remek formáját mutatja, várhatóan megismétli tavalyi győzelmét hazai versenyén, a Tour de Corse-on.
2008-as Katalán Rali végeredménye:
1. S Loeb Citroën C4 3:21:17,4
2. D Sordo Citroën C4 3:21:42,3
3. M Hirvonen Ford Focus 3:22:19,9
4. F Duval Ford Focus 3:22:28,2
5. P Solberg Subaru Impreza 3:24:44,8
6. J-M Latvala Ford Focus 3:25:21,2
7. C Atkinson Subaru Impreza 3:25:22,3
8. A Mikkelsen Ford Focus 3:26:37,0
9. M Wilson Ford Focus 3:29:00,6
10. B Tirabassi Subaru Impreza 3:30:22,4
|